סדנה עם סיידי

סדנת סולו תופים עם סיידי מרקוארדט – פסטיבל הפנינה האוריינטלית 2013, עכו.

סיידי נחשבת לאחת הרקדניות המאתגרות ביותר בייחוד בכל הקשור לסולו תופים. פסטיבל ריקודי בטן בינלאומי "הפנינה האוריינטלית" שהתקיים במאי 2013 בעכו כלל 3 סדנאות עם סיידי. התמזל מזלי להשתתף באחת מהן שבה סיידי לימדה כוראוגרפיה של  סולו תופים איתו היא הופיעה ערב לפני במסגרת מופע הגלה של הפסטיבל.

למרות העייפות לאחר היום הראשון האינטנסיבי של הפסטיבל שהיה מלא בסדנאות, הופעות וחפלה סוחפת אל תוך הלילה, רקדנים ורקדניות מסוגים וגילאים שונים הצטופפו באולם בניסיון לתפוס את השורה הראשונה בעשר בבוקר. מאוחר יותר התברר כי מאמציהם היו מיותרים כיוון שבמהלך הסדנה סיידי ביקשה להחליף שורות מדי פעם כדי שכולם יוכלו לראות.

חימום ומתיחות

לכל רקדנית בטן מקצועית שיטות חימום ייחודיות שהיא פיתחה ואימצה עם הזמן. עם סיידי גיליתי דרך מעניינת להתמתח לפני האימון – הפוך. אנחנו מצאנו את עצמינו נשענים על הידיים ורגל אחת כאשר הרגל השנייה גבוה באוויר, ישרה או מקופלת. בפוזה הזאת, המאתגרת בפני עצמה, שינינו את התנוחה של החלק העליון. אפשר היה להרגיש היטב כיצד כוחות הגרביטציה מאריכים את פלג הגוף העליון ומשפרים את הגמישות.

לימודי הכוראוגרפיה

כפי שציפיתי זה היה קשה! סיידי הסבירה את התנועות בצורה מאוד מפורטת וברורה וענתה בסבלנות על כל השאלות. היא לא פעם התייחסה לקשר שבין הכוראוגרפיה למוסיקה, מה הופך את זה למעניין עבור הקהל, כיצד הידיים והעמידה משפיעות על הרושם הכללי וכו'.

לעתים סיידי נתנה לנו לתרגל תנועות דומות פשוטות יותר לפני שהתחלנו לעבוד על התנועה הסופית המורכבת יותר. היא הקדישה זמן רב לחזרות על התנועות לאט בלי המוסיקה ואחר כל מהר. וכן, "מהר" לפעמים הפך למילה נרדפת של "בלתי אפשרי".

מאוחר יותר צפיתי בוידאו של הסדנה והשוויתי אותו לוידאו אחר של ההופעה של סיידי עם אותו הריקוד. ואז גיליתי שסיידי פישטה חלק מהכוראוגרפיה בשביל הסדנה, הורידה חלק מהתנועות ובעיקר את תנועות ה"רפרוף" של הבטן (flutter).

הסדנה העלתה בי את ההבנה של העולם האינסופי של ריקודי בטן, כמה עוד יש ללמוד וגם חיזקה את הרצון לנסות ולהתמיד.


Sadie Marquardt
Sadie Marquardt

הסדנה עם סיידי – פסטיבל הפנינה האוריינטלית

סיידי – סולו תופים, פסטיבל ריקודי בטן בשטוקהולםסדנה עם סיידיסדנה עם סיידי

סדנאות ריקוד עם סיידי אונליין   Sadie Marquardt   The Oriental Pearl Festival    Workshop with Sadie

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *