מה ללבוש לחוג ריקודי בטן?

הצטרפת לשיעורי ריקודי בטן? מזל טוב. מאחלים לך הנאה ולמידה פוריה. השיעור הראשון הוא תמיד מאוד מרגש ומעורר כמויות של שאלות וחששות. האם זה בכלל מתאים לי? האם אצליח לעשות את מה שהמורה מראה לנו? אני בטח אראה מגוחך ואעשה מעצמי צחוק מול כל קבוצת הרוקדות. זה קשה פיזית? וכמובן שאלת השאלות, מה כדאי ללבוש לשיעור ריקודי בטן?

אז נכון, אנחנו רגילים לראות רקדניות (ואגב גם רקדי) המחול המזרחי לבושים בחליפות מעוצבות מיוחדות, צבעוניות ועליזות, מעוטרות בפייטים ומטבעות מצלצלים. ואילו כל זה מיועד להשלים את חווית הצופה לחוויה שלמה ואותנטית. אין שום צורך להתלבש בצורה זו לשיעורי המחול, אלא אם כן פשוט בא לכם, וזה יתקבל באהבה על ידי הקבוצה.

נוחות

הכלל הראשון הוא שיהיה לך נוח. שעה שלמה של תיזוזים וענטוזים עלולה לא להטיב עם גופך אם תלבשו ג'ינס או חולצות שמגבילות את תנועת הידיים והכתפיים. תבחרו בגדים אלסטיים, אפשר פשוט טייטס או מכנס טריקו משוחרר וגופיה.

לרקוד – זה תמיד חם

לא לשכוח שריקוד זה ספורט לכל דבר. מאמץ לב-ראה ותנועות ידיים אינטנסיביות האופייניות למחול המזרחי יגרמו לכם להזיע תוך מספר דקות ספורות. גם אם מדובר בחודשי החורף הקרים, מומלץ ללכת על חולצה עם שרוול קצר או ללא שרוולים ושכבה נוספת דקה אותה תוכלו ללבוש בתחילת השיעור ולהוריד לאחר החימום. רצוי שהבגדים יהיו "נושמים" ויאפשרו אוורור ונידוף הזיעה במהלך האימון.

הנעלה

רוב האנשים הרוקדים ריקודי בטן מעדיפים לעשות את זה יחפים. יש משהו במגע הרגל החשופה עם הרצפה שהופך את הריקוד לאמתי, אם תרצו בלאדי. אולם לא כולם אוהבים לנקות את הרגליים אחרי השיעור, לכם ניתן גם ללבוש נעלי ריקוד מיוחדות, גמישות ודקיקות. אבל בשום אופן לא לרקוד עם נעלים, גם לא יפה וגם לא נכון ללמידה.

ומה עם הבטן?

השאלה של חשיפת הבטן היא נפוצה מאוד. בניגוד לדימוי הנפוץ של רקדניות הבטן עם בטן חשופה, אין שום חובה להופיע כך בשיעור. גם בהופעה לא פעם תראו רקדניות שלובשות ג'לביות אטומות או חליפה שכוללת רשת דקיקה באזור הבטן שיוצרת אשליה של בטן חשופה, אבל למעשה מסתירה אותה. נשים רבות מתביישות לחשוף את הבטן בשבועות שראשונים של למידת הריקוד ועם הזמן מרגישות יותר משוחררות ובטוחות. מה שכן, כדאי שהבגדים בכל זאת יהיו צמודים במידת מה כדי להצליח לראות את תנועות האגן והבטן במהלך השיעור שהן חלק חשוב מהלמידה.

על צעיף לא מוותרים

לא משנה מה תלבשו, חובה לדאוג לצעיף שיהיה קשור לאגן. הצעיף יכול להיות גם פשוט חתיכת בד גדולה, אולם רצוי בשלבים הראשונים לפחות לדאוג לצעיף מרשרש כיוון שיש לו חלק חשוב בלמידה. משקלו והצליל שהוא משמיע מסיעים לרקדנים להרגיש את התנועות והמקצב ולתאם ביניהם. בנוסף לכך, הצעיף מגדיל ויזואלית את תנועות האגן ומדגיש אותן, דבר שגם מוסיף יופי לריקוד. בפעם הראשונה תבקשו עזרה לקשור את הצעיף בצורה הנכונה ובהמשך תראו שלא תוכלו יותר לרקוד בלעדיו.

לימודי ריקודי בטן

סגור לתגובות.